Zwiększenie/ograniczenie korzystania z usług FordPass Connect
Jeżeli pojazd jest wyposażony w modem FordPass Connect, klient może korzystać lub ograniczyć korzystanie z usług FordPass Connect (wyłączyć lub ponownie przywrócić opcję włączenia wszystkich oferowanych usług), z wyjątkiem usługi eCall, której wyłączyć nie można.
Więcej informacji można znaleźć w artykule: Funkcja eCall
Należy pamiętać o tym, że po odłączeniu modemu FordPass Connect od sieci komórkowej, niektóre funkcje nie będą już dostępne. Dotyczy to na przykład:
- Hot Spotu Wi-Fi pozwalającego pasażerom pojazdu na połączenie z Internetem.
- Konta FordPass, które umożliwia kierowcy sprawdzanie statusu systemów w pojeździe, (np. poziomu paliwa, otrzymywanie alertów o stanie technicznym pojazdu) oraz zdalne otwieranie i ryglowanie zamków, uruchamianie silnika, jeśli te opcje są na wyposażeniu pojazdu.
Anulowanie usługi połączenia i odłączenie pojazdu od sieci komórkowej, oznacza konieczność ponownego uzyskania dostępu do jakichkolwiek usług związanych z łącznością przez aktualnego lub przyszłego właściciela pojazdu. Wiąże się to z koniecznością przesłania wniosku o ponowne połączenie modemu FordPass Connect z siecią komórkową, jeśli ten był wcześniej odłączony.
Aby złożyć wniosek o ograniczenie/wyłączenie lub zwiększenie/ponowne włączenie usług, klient musi wykonać następujące czynności:
Etap 1: Należy sprawdzić, czy pojazd jest wyposażony w modem FordPass Connect:
- Przejdź do pojazdu.
- Naciśnij opcję „Ustawienia”.
- Odszukaj przycisk FordPass Connect (jeśli go nie ma, pojazd nie ma wbudowanego modemu).
Jeżeli w pojeździe jest wbudowany modem FordPass Connect, a klient podjął decyzję o ograniczeniu lub zwiększeniu zakresu usług FordPass Connect (wyłączeniu lub ponownym włączeniu wszystkich usług), może użyć aplikacji FordPass (pobranej na telefon) w celu skontaktowania się z Doradcami FordPass i złożyć wniosek o „Zwiększenie lub ograniczenie zakresu usług FordPass Connect” drogą mailową. Ewentualnie można wysłać wiadomość e-mail z wnioskiem do Centrum Kontaktu z Klientami firmy Ford w swoim kraju.
Etap 2.: Należy przesłać wiadomość e-mail z poniższymi informacjami na temat właściciela pojazdu:
- Imię i nazwisko (zarejestrowane w systemie Ford)
- Adres e-mail (zarejestrowany w systemie Ford)
- Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)
- ESN (numer seryjny modemu)
W jaki sposób odszukać numer ESN (numer seryjny modemu):
- Naciśnij opcję „Ustawienia”.
- Odszukaj i naciśnij opcję „Ogólne”.
- Odszukaj i naciśnij opcję „Na temat”.
- Odszukaj i zanotuj numer ESN.
Jeżeli osoba, która skontaktowała się z firmą Ford, nie jest właścicielem pojazdu, ta osoba musi dodatkowo dostarczyć kopię rejestracji w celu uzyskania uprawnienia.