Układ Auto Start-Stop: ograniczenia działania
Zarówno w pojazdach z przekładnią mechaniczną jak i automatyczną silnik może nie wyłączyć się w pewnych warunkach, na przykład:
- Niska temperatura pracy silnika.
- W celu utrzymania właściwej temperatury we wnętrzu pojazdu.
- Niski poziom naładowania akumulatora.
- Zbyt niska lub zbyt wysoka temperatura zewnętrzna.
- Otwarcie drzwi kierowcy podczas jazdy.
- Włączone ogrzewanie przedniej szyby.
- Podczas regeneracji filtra cząstek stałych Diesel.
Tylko w pojazdach z przekładnią automatyczną:
- Gdy pas bezpieczeństwa kierowcy jest niezapięty.
- Kąt skrętu kierownicy większy niż 90 stopni.
- Przekładnia w trybie sportowym (S) lub ręcznej zmiany biegów (M).
Zarówno w pojazdach z przekładnią mechaniczną jak i automatyczną silnik może zostać ponownie samoczynnie uruchomiony w pewnych warunkach, na przykład:
- W celu utrzymania właściwej temperatury we wnętrzu pojazdu, na przykład poprzez działanie układu klimatyzacji.
- Niski poziom naładowania akumulatora.
- Ogrzewanie przedniej szyby zostaje wyłączone.
- Pojazd zaczyna staczać się w dół pochyłości przy neutralnym położeniu dźwigni zmiany biegów.
Tylko w pojazdach z przekładnią automatyczną:
- Gdy pas bezpieczeństwa kierowcy jest niezapięty.
- Drzwi kierowcy zostają otwarte, gdy dźwignia zmiany biegów jest w położeniu do jazdy.
- Przekładnia zostaje przełączona na tryb sportowy (S) lub ręcznej zmiany biegów (M).
Uwaga: Jeśli układ wykryje usterkę, wyłączy się. Jeśli po przełączeniu zapłonu nadal jest nieaktywny, należy zlecić kontrolę pojazdu Autoryzowanemu Dealerowi.
Uwaga: Układ może nie działać, jeśli zostawisz włączone odbiorniki prądu przy wyłączonym zapłonie, ponieważ rozładowują one akumulator.
Uwaga: W przypadku pojazdów z układem Auto-Start-Stop wymogi dotyczące akumulatora są inne. Należy go wymieniać na akumulator o dokładnie takich samych specyfikacjach jak oryginalny.
Dodatkowe informacje