6-biegowa przekładnia DSP6 PowerShift
6-biegowa przekładnia PowerShift została specjalnie zaprojektowana, aby zapewnić odczucia i sprawność działania, charakterystyczne dla przekładni mechanicznej w połączeniu z łatwością prowadzenia pojazdu typową dla przekładni automatycznej. Przekładnia PowerShift automatycznie załącza wstępnie następny bieg w oczekiwaniu na zmianę biegów, zapewniając ich płynne przełączanie. Realizuje również funkcję pracy silnika na biegu jałowym w położeniu neutralnym, która rozłącza przekładnię podczas postoju i pomaga w obniżeniu zużycia paliwa.
Z uwagi na to, że 6-biegowa przekładnia PowerShift działa podobnie do przekładni mechanicznej, możesz zauważyć pewne właściwości, które zapewniają niepowtarzalne wrażenia z jazdy, odmienne niż w przypadku przekładni automatycznych, do których możesz być przyzwyczajony:
- Kiedy zdejmujesz stopę z pedału przyspiesznika i pojazd zaczyna zwalniać, możesz odczuć lekkie lub średnie hamowanie, gdy przekładnia dokonuje redukcji biegu.
- W okresie docierania przekładnia może zmieniać biegi szybciej lub ciężej. Po upływie krótkiego czasu zmiana biegów stanie się płynniejsza.
- Możesz słyszeć mechaniczne odgłosy podczas jazdy.
- Możesz zauważyć różnicę podczas ruszania.
Niektóre pojazdy mogą być również wyposażone w przekładnię Select Shift, która umożliwia ręczną zmianę biegów poprzez naciskanie przycisków ze znakami plus i minus w zespole przełączników, gdy pojazd jest w trybie sportowym (S na zespole zmiany biegów).
Dodatkowe informacje na temat przekładni PowerShift można znaleźć w Instrukcji obsługi.