Czym jest karta do ładowania z publicznych punktów ładowania?
Czymjestkartaidentyfikacyjnaczęstotliwościradiowej(RFID)?
Po nabyciu pojazdu z napędem elektrycznym (BEV)/pojazdu z napędem hybrydowym z możliwością ładowania z gniazd elektrycznych (PHEV) marki Ford otrzymasz kartę identyfikacji częstotliwości radiowej (RFID), która zostanie dostarczona drogą pocztową. Umożliwia ona korzystanie z publicznych stacji ładowania i zapewnia mobilność. Firma Ford jest jednym z założycieli sieci publicznych stacji ładowania Ionity, zapewniającej utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania pojazdu z napędem elektrycznym Ford i stałej mobilności. Aby zapewnić wsparcie naszych pojazdów z napędem elektrycznym o dalekim zasięgu, firma Ford jest obecnie partnerem inwestycyjnym Ionity, gwarantując tym samym wysokonapięciowe ładowanie pojazdów naszych klientów i możliwość planowania długodystansowych tras.
Jak usuwać usterki związane z kartą RFID
Podobnie jak większość technologii, rozwiązanie RFID nie jest doskonałe. Poniżej znajduje się lista działań pomocnych przy zapewnieniu prawidłowego działania karty RFID.
- Karty RFID wykorzystują sygnały radiowe. Aby uniknąć zakłóceń, przykładaj do czytnika tylko jedną kartę.
- Prawidłowe działanie systemu zakłada bliski kontakt między kartą a czytnikiem. Wyjmij kartę z portfela i przyłóż ją bezpośrednio z przodu czytnika, aby aktywować/dezaktywować stację ładowania.
- Trzymaj kartę zawsze w bezpiecznym miejscu. Wszelkie koszty naliczone w związku z użyciem karty ponosi jej właściciel.
Jeżeli token/karta ładowania RFID nie jest wykrywana przez stację ładowania, wykonaj poniższe kroki.
- Sprawdź w aplikacji, czy dana stacja ładowania znajduje się w sieci Ford
- Sprawdź, czy na Twoim koncie jest zapisana prawidłowa metoda płatności
- Czy karta RFID działa w innych stacjach ładowania?
- Zadzwoń pod numer obsługi wydrukowany na karcie RFID
- Sprawdź, czy Shell Recharge nie zawiesił Twojej karty
Cozrobić,gdyzgubiękartęRFIDlubzostanieonaskradziona?
Karta RFID może ulec uszkodzeniu podobnie jak karta kredytowa, sklepowa czy lojalnościowa. Jeżeli karta uległa zniszczeniu lub nie działa, należy poprosić o nową kartę. Kartę zamienną należy zamówić przez oficjalny kanał, aby zapewnić, że nowa karta będzie prawidłowo powiązana z Twoim kontem. Zamiennik karty można zamówić za pośrednictwem Ford CRC.
W razie kradzieży karty niezwłocznie skontaktuj się z Centrum Kontaktu z Klientami Ford pod numerem telefonu 020 3564 4444 w celu zablokowania karty na koncie. Karta RFID, podobnie jak karta kredytowa, wymaga zablokowania, aby zapobiec jej bezprawnemu użyciu.
Czym jest karta do ładowania z sieci punktów ładowania BlueOval™?
Po nabyciu pojazdu Mustang Mach-E, Explorer lub Capri marki Ford otrzymasz kartę do ładowania BOCN, która zostanie dostarczona drogą pocztową. Umożliwia ona korzystanie z publicznych stacji ładowania dla zapewnienia mobilności.
Moja karta do ładowania z sieci punktów ładowania BlueOval™ nie działa. Co mam zrobić?
Możesz skontaktować się z jednym z naszych konsultantów FordPass za pośrednictwem sekcji 'Pomoc' w aplikacji FordPass. Pomogą Ci rozwiązać problem z kartą lub zorganizują dostarczenie nowej karty.
Czy mogę stosować kartę poprzedniego właściciela pojazdu Mustang Mach-E, Explorer lub Capri?
Nie. Każda karta może być zarejestrowana tylko na jednego użytkownika. Po nabyciu używanego pojazdu Mustang Mach-E, Explorer lub Capri otrzymasz z CRC nieodpłatnie nową kartę.