Czym jest karta do ładowania z publicznych punktów ładowania?
Czym jest karta identyfikacyjna częstotliwości radiowej (RFID)?
Po nabyciu pojazdu z napędem elektrycznym (BEV)/pojazdu z napędem hybrydowym z możliwością ładowania z gniazd elektrycznych (PHEV) marki Ford otrzymasz kartę identyfikacji częstotliwości radiowej (RFID), która zostanie dostarczona drogą pocztową. Umożliwia ona korzystanie z publicznych stacji ładowania i zapewnia mobilność. Firma Ford jest jednym z założycieli sieci publicznych stacji ładowania Ionity, zapewniającej utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania pojazdu z napędem elektrycznym Ford i stałej mobilności. Aby zapewnić wsparcie naszych pojazdów z napędem elektrycznym o dalekim zasięgu, firma Ford jest obecnie partnerem inwestycyjnym Ionity, gwarantując tym samym wysokonapięciowe ładowanie pojazdów naszych klientów i możliwość planowania długodystansowych tras.
Jak usuwać usterki związane z kartą RFID
Podobnie jak większość technologii, rozwiązanie RFID nie jest doskonałe. Poniżej znajduje się lista działań pomocnych przy zapewnieniu prawidłowego działania karty RFID.
- Karty RFID wykorzystują sygnały radiowe. Aby uniknąć zakłóceń, przykładaj do czytnika tylko jedną kartę.
- Prawidłowe działanie systemu zakłada bliski kontakt między kartą a czytnikiem. Wyjmij kartę z portfela i przyłóż ją bezpośrednio z przodu czytnika, aby aktywować/dezaktywować stację ładowania.
- Trzymaj kartę zawsze w bezpiecznym miejscu. Wszelkie koszty naliczone w związku z użyciem karty ponosi jej właściciel.
Jeżeli token/karta ładowania RFID nie jest wykrywana przez stację ładowania, wykonaj poniższe kroki.
- Sprawdź w aplikacji, czy dana stacja ładowania znajduje się w sieci Ford
- Sprawdź, czy na Twoim koncie jest zapisana prawidłowa metoda płatności
- Czy karta RFID działa w innych stacjach ładowania?
- Zadzwoń pod numer obsługi wydrukowany na karcie RFID
- Sprawdź, czy Shell Recharge nie zawiesił Twojej karty
Co zrobić, gdy zgubię kartę RFID lub zostanie ona skradziona?
Karta RFID może ulec uszkodzeniu podobnie jak karta kredytowa, sklepowa czy lojalnościowa. Jeżeli karta uległa zniszczeniu lub nie działa, należy poprosić o nową kartę. Kartę zamienną należy zamówić przez oficjalny kanał, aby zapewnić, że nowa karta będzie prawidłowo powiązana z Twoim kontem. Zamiennik karty można zamówić za pośrednictwem Ford CRC.
W razie kradzieży karty niezwłocznie skontaktuj się z Centrum Kontaktu z Klientami Ford pod numerem telefonu 020 3564 4444 w celu zablokowania karty na koncie. Karta RFID, podobnie jak karta kredytowa, wymaga zablokowania, aby zapobiec jej bezprawnemu użyciu.
Czym jest karta do ładowania z sieci punktów ładowania BlueOval?
Po nabyciu pojazdu Mustang Mach-E marki Ford otrzymasz kartę do ładowania BOCN, która zostanie dostarczona drogą pocztową. Umożliwia ona korzystanie z publicznych stacji ładowania dla zapewnienia mobilności.
Moja karta do ładowania z sieci punktów ładowania BlueOval nie działa. Co mam zrobić?
Możesz skontaktować się z jednym z naszych konsultantów FordPass za pośrednictwem sekcji 'Pomoc' w aplikacji FordPass. Pomogą Ci rozwiązać problem z kartą lub zorganizują dostarczenie nowej karty.
Czy mogę stosować kartę poprzedniego właściciela pojazdu Mach-E?
Nie. Każda karta może być zarejestrowana tylko na jednego użytkownika. Po nabyciu używanego pojazdu Mach-E otrzymasz z CRC nieodpłatnie nową kartę.