Jak rozwiązać problemy z aktualizacją oprogramowania SYNC®* instalowanego przez USB?
Jeśli podczas instalowania aktualizacji oprogramowania SYNC z dysku USB, zwanego również dyskiem flash lub pendrive, wystąpi błąd, sprawdź następujące elementy:
- Upewnij się, że dysk USB jest poprawnie sformatowany w celu:
- exFAT dla SYNC 3.
- FAT32 dla poprzednich wersji SYNC.
- Potwierdź realizację kroków zgodnie z wytycznymi w celu wyodrębnienia pliku na nośnik USB.
- Spróbuj usunąć pobrane pliki i ponownie pobrać aktualizację.
Uwaga: SYNC 4 i 4A są aktualizowane za pomocą aktualizacji oprogramowania dostępnego przez sieć Wi-Fi i nie wymagają zastosowania nośnika USB.
Rozwiązywanie problemów z aktualizacjami oprogramowania
Aby uzyskać dodatkowe wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów, wybierz jedno z pytań wymienionych poniżej:
Co mam zrobić, jeśli podczas aktualizacji systemu SYNC pojawi się błąd pamięci?
Po włożeniu dysku USB do pojazdu w celu zainstalowania aktualizacji SYNC rozpoczęcie instalacji może zająć do pięciu minut.
W tym czasie SYNC nie wyświetla żadnych komunikatów. Jeżeli usuniesz dysk przenośny przed rozpoczęciem instalacji, SYNC wyświetli komunikat o błędzie pamięci, np. mem_003.
Jeśli pojawi się komunikat o błędzie pamięci, konieczne będzie ponowne rozpoczęcie instalacji.
- Usuń pamięć przenośną.
- Wykonaj reset główny.
Uwaga: Reset główny SYNC przywraca domyślne ustawienia fabryczne systemu. Konieczne będzie ponowne sparowanie telefonu i przywrócenie wszystkich wcześniej wybranych ustawień.
- Kliknij ikonę Ustawienia na wyświetlaczu systemu SYNC pojazdu.
- Wybierz Ogólne.
- Naciśnij pasek przewijania lub przesuń palcem w pionie, aż zobaczysz Reset główny.
- Kliknij Twardy reset. Pojawi się komunikat potwierdzający, że wszystkie ustawienia systemowe zostaną usunięte i przywrócone do ustawień fabrycznych.
- Wybierz Kontynuuj. Pojawi się komunikat „Resetowanie do ustawień fabrycznych”, system się wyłączy, a ekran zgaśnie. Zresetowanie systemu i wznowienie normalnej pracy może zająć kilka minut.
- Wykonaj cykl wyłączania i włączania zapłonu.
- Wyłącz pojazd.
- Otwórz drzwi kierowcy i zablokuj drzwi.
- Zamknij drzwi kierowcy.
- Poczekaj dwie minuty i upewnij się, że wyświetlacz radia całkowicie się wyłączy.
- Uruchom ponownie pojazd.
- Upewnij się, że pojawiła się animacja powitalna.
- Poczekaj, aż wyświetli się ekran główny.
- Włóż dysk USB, aby rozpocząć instalację. Nie odłączaj dysku USB przed zakończeniem instalacji.
Jeśli powyższe kroki nie rozwiążą problemu, skontaktuj się z Autoryzowanym Dealerem Ford w celu uzyskania pomocy.
Co mam zrobić, jeśli podczas aktualizacji systemu SYNC pojawi się komunikat o błędzie „Błąd systemu Windows 0x80004005”?
Jeśli do aktualizacji oprogramowania SYNC używasz napędu USB, może pojawić się komunikat o błędzie systemu Windows 0x80004005 , gdy pliki nie zostaną poprawnie przesłane na dysk flash.
Jeśli widzisz ten błąd, usuń pobrane pliki i pobierz je ponownie. Jeżeli po kilku próbach błąd będzie się wyświetlał ponownie, skontaktuj się z Autoryzowanym Dealerem Ford w celu uzyskania wsparcia.
Co mam zrobić, jeśli podczas aktualizacji systemu SYNC pojawi się błąd wyodrębniania LST?
Jeśli do aktualizacji oprogramowania SYNC używasz napędu USB, może pojawić się komunikat o błędzie LST, jeśli aktualizacja nie została prawidłowo wyodrębniona.
Dostępne są dwie opcje do wyboru:
- Aplikacja Unarchiver do prawidłowego wyodrębnienia plików.
- Windows Explorer (File Explorer w Windows 10) do prawidłowego wyodrębnienia plików.
Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy, skontaktuj się z Autoryzowanym Dealerem Forda.
Co mam zrobić, jeśli podczas aktualizacji SYNC pojawi się komunikat o błędzie instalacji INSTL?
Jeśli podczas próby aktualizacji oprogramowania SYNC za pomocą USB pojawi się błąd instalacji INSTL, musisz udać się do dealera Forda , aby zdiagnozować problem.
Ten problem można rozwiązać tylko u dealera.
Co mam zrobić, jeśli rozpoznawanie głosu nie działa po przeprowadzeniu aktualizacji SYNC?
Jeśli po aktualizacji SYNC wystąpią problemy z rozpoznawaniem głosu, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania problemów:
- Wykonaj twardy reset. Pamiętaj, aby całkowicie zakończyć reset główny.
Uwaga: Reset główny SYNC przywraca systemowi domyślne ustawienia fabryczne. Konieczne będzie ponowne sparowanie telefonu i przywrócenie wszystkich wcześniej wybranych ustawień.
- Kliknij ikonę Ustawienia na wyświetlaczu systemu SYNC pojazdu.
- Wybierz Ogólne.
- Naciśnij pasek przewijania lub przesuń palcem w pionie, aż zobaczysz Reset główny.
- Kliknij Twardy reset. Pojawi się komunikat potwierdzający, że wszystkie ustawienia systemowe zostaną usunięte i przywrócone do ustawień fabrycznych.
- Wybierz Kontynuuj. Pojawi się komunikat „Resetowanie do ustawień fabrycznych”, system się wyłączy, a ekran zgaśnie. Zresetowanie systemu i wznowienie normalnej pracy może zająć kilka minut.
- Upewnij się, że po zresetowaniu wyświetli się animacja powitalna.
- Wykonaj cykl wyłączania i włączania zapłonu.
- Wyłącz pojazd.
- Otwórz drzwi kierowcy i zablokuj drzwi.
- Zamknij drzwi kierowcy.
- Poczekaj dwie minuty i upewnij się, że wyświetlacz radia całkowicie się wyłączy.
- Uruchom ponownie pojazd.
- Upewnij się, że pojawiła się animacja powitalna.
- Poczekaj, aż wyświetli się ekran główny.
- Włóż dysk USB i rozpocznij aktualizację ponownie.
Jeśli powyższe kroki nie rozwiążą problemu, skontaktuj się z Autoryzowanym Dealerem Ford w celu uzyskania pomocy.
Co mam zrobić, jeśli podczas aktualizacji systemu SYNC pojawi się komunikat o błędzie dotyczącym braku miejsca lub nieprawidłowego pliku instalacyjnego?
Jeśli podczas próby aktualizacji oprogramowania SYNC pojawi się komunikat o braku miejsca/błędzie pliku instalacyjnego, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania problemów:
- Wykonaj twardy reset. Pamiętaj, aby zakończyć reset główny.
Uwaga: Reset główny SYNC przywraca systemowi domyślne ustawienia fabryczne. Konieczne będzie ponowne sparowanie telefonu i przywrócenie wszystkich wcześniej wybranych ustawień.
- Kliknij ikonę Ustawienia na wyświetlaczu systemu SYNC pojazdu.
- Wybierz Ogólne.
- Naciśnij pasek przewijania lub przesuń palcem w pionie, aż zobaczysz Reset główny.
- Kliknij Twardy reset. Pojawi się komunikat potwierdzający, że wszystkie ustawienia systemowe zostaną usunięte i przywrócone do ustawień fabrycznych.
- Wybierz Kontynuuj. Pojawi się komunikat „Resetowanie do ustawień fabrycznych”, system się wyłączy, a ekran zgaśnie. Zresetowanie systemu i wznowienie normalnej pracy może zająć kilka minut.
- Upewnij się, że po zresetowaniu wyświetli się animacja powitalna.
- Wykonaj cykl wyłączania i włączania zapłonu.
- Wyłącz pojazd.
- Otwórz drzwi kierowcy i zablokuj drzwi.
- Zamknij drzwi kierowcy.
- Poczekaj dwie minuty i upewnij się, że wyświetlacz radia całkowicie się wyłączy.
- Uruchom ponownie pojazd.
- Upewnij się, że pojawiła się animacja powitalna.
- Poczekaj, aż wyświetli się ekran główny.
- Włóż dysk USB i rozpocznij aktualizację ponownie.
Jeśli powyższe kroki nie rozwiążą problemu, skontaktuj się z Autoryzowanym Dealerem Ford w celu uzyskania pomocy.
Co mam zrobić, jeśli Android Auto™**nie wyświetla się po aktualizacji SYNC3?
Jeśli po aktualizacji SYNC 3 wystąpią problemy z Androidem Auto, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami dotyczącymi rozwiązywania problemów:
- Wykonaj twardy reset. Pamiętaj, aby zakończyć reset główny.
Uwaga: Reset główny SYNC przywraca systemowi domyślne ustawienia fabryczne. Konieczne będzie ponowne sparowanie telefonu i przywrócenie wszystkich wcześniej wybranych ustawień.
- Kliknij ikonę Ustawienia na wyświetlaczu systemu SYNC pojazdu.
- Wybierz Ogólne.
- Naciśnij pasek przewijania lub przesuń palcem w pionie, aż zobaczysz Reset główny.
- Kliknij Twardy reset. Pojawi się komunikat potwierdzający, że wszystkie ustawienia systemowe zostaną usunięte i przywrócone do ustawień fabrycznych.
- Wybierz Kontynuuj. Pojawi się komunikat „Resetowanie do ustawień fabrycznych”, system się wyłączy, a ekran zgaśnie. Zresetowanie systemu i wznowienie normalnej pracy może zająć kilka minut.
- Upewnij się, że po zresetowaniu wyświetli się animacja powitalna.
- Wykonaj cykl wyłączania i włączania zapłonu.
- Wyłącz pojazd.
- Otwórz drzwi kierowcy i zablokuj drzwi.
- Zamknij drzwi kierowcy.
- Poczekaj dwie minuty i upewnij się, że wyświetlacz radia całkowicie się wyłączy.
- Uruchom ponownie pojazd.
- Upewnij się, że pojawiła się animacja powitalna.
- Poczekaj, aż wyświetli się ekran główny.
- Włóż dysk USB i rozpocznij aktualizację ponownie.
Jeśli powyższe kroki nie rozwiążą problemu, skontaktuj się z Autoryzowanym Dealerem Ford w celu uzyskania pomocy.
Co mam zrobić, jeśli podczas instalowania aktualizacji SYNC otrzymam komunikat PKG_ERR03?
Błąd ten wyświetla się, gdy jeden lub kilka pobieranych plików nie pobrano całkowicie lub są one uszkodzone. Aby rozwiązać ten problem, wykonaj poniższe kroki usuwania usterek:
- Usuń wszystkie pobrane pliki aktualizacji z nośnika USB i komputera, którego używasz do aktualizacji systemu SYNC.
- Pobierz ponownie wszystkie pliki aktualizacji SYNC na swój komputer.
- Zmień format nośnika USB.
- Wyodrębnij pliki i przenieś je na nośnik USB.
Po wyodrębnieniu plików będzie można użyć nośnika USB do ponownego rozpoczęcia procesu aktualizacji.
Co mam zrobić, jeśli po aktualizacji SYNC brakuje pliku .xml?
Jeśli nie otrzymasz pliku .xml i chcesz zgłosić pomyślną aktualizację, możesz połączyć się z silną siecią Wi-Fi i ręcznie wyszukać aktualizacje. Aktywuje to kontrolę systemu SYNC pojazdu przez nasze serwery i sprawdzenie dostępności aktualizacji.
Aby wyszukać aktualizacje:
- Kliknij ikonę Ustawienia na wyświetlaczu systemu SYNC.
- Wybierz Ogólne.
- Kliknij Automatyczne aktualizacje.
- Kliknij Skanuj, aby wyszukać aktualizacje. Aktualizacja zostanie pobrana w jednym segmencie i zajmie około 35 minut.
Po przeprowadzeniu aktualizacji przez Wi-Fi nasze dane zostaną zaktualizowane o nową wersję oprogramowania wyświetlaną w Twoim pojeździe.
Uwaga: Zanim nowa wersja pojawi się na stronie internetowej, może minąć kilka dni.
Skontaktuj się z Autoryzowanym Dealerem Ford, aby uzyskać wsparcie przy zgłaszaniu pomyślnej aktualizacji na stronie internetowej. Mogą pobrać opłatę za tę usługę, ponieważ nie jest ona objęta gwarancją.
Ważne: Jeśli witryna nie odzwierciedla najnowszej aktualizacji systemu SYNC lub nawigacji i nadal wyświetla starszą wersję, nie przeszkodzi to w otrzymaniu kolejnej aktualizacji, gdy stanie się ona dostępna.
Jeśli to nie rozwiążą problemu, skontaktuj się z Centrum Kontaktu z Klientem Ford
Dodatkowe informacje
Co mam zrobić, jeśli mój telefon nie chce się sparować?
*Nie dopuść do tego, by coś rozpraszało Cię w czasie jazdy. Korzystaj z systemów sterowanych głosem, gdy tylko jest to możliwe; nie używaj ręcznych urządzeń podczas jazdy. Niektóre funkcje mogą być zablokowane, gdy pojazd jest na biegu. Nie wszystkie funkcje są kompatybilne ze wszystkimi telefonami.
**Android Auto jest znakiem towarowym firmy Google LLC.