Ford E-Transit
- Ford E-Transit - w pełni elektryczną wersję najlepiej sprzedającego się vana na świecie, wyposażoną w najnowocześniejsze systemy i usługi dla pojazdów skomunikowanych, z typowymi dla Transita możliwościami i bogactwem odmian, ze wsparciem sieci dilerskiej, której właściciele flot mogą zaufać
- Standardowy modem FordPass Connect zapewnia łączność, pomagając właścicielom pojazdów użytkowych w optymalizacji wydajności floty, w łatwym wyszukiwaniu stacji ładowania, opłatach za ładowanie akumulatorów w czasie podróży, a najnowsze wersje oprogramowania pobierane bezprzewodowo pozwolą na aktualizowanie nawigacji i innych funkcji.
- System Pro Power Onboard przekształca E Transita w mobilne źródło zasilania o mocy do 2,3 kW, pomagając klientom w korzystaniu z narzędzi i urządzeń wymagających zasilania elektrycznego w dowolnym miejscu – to pierwsza taka propozycja w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.
- E Transit ma za zadanie osiągnięcie szacunkowego zasięgu jazdy (według procedury WLTP) do 317 km, czyli około trzy razy większego, niż odległość, jaką dziennie pokonuje przeciętny samochód dostawczy w krajach UE.
- Niższe wydatki na przeglądy i obsługę pozwolą na uzyskanie szacunkowo 40-procentowej oszczędność kosztów eksploatacji w porównaniu z modelami napędzanymi silnikiem wysokoprężnym. E Transit oferuje najlepsze w swojej klasie, jednoroczne, nieograniczone przebiegiem okresy międzyobsługowe.
- E Transit oferuje europejskim klientom duży wybór wersji nadwoziowych, długości, wysokości dachu oraz masy całkowitej pojazdu, proponując łącznie 25 możliwych wariantów. Ładowność ma wynosić do 1758 kg dla vana i do 2090 kg dla modeli z kabiną i niezabudowanym podwoziem. E Transit pojawi się na rynku wiosną 2022 roku.
Zasięg i rozwiązania dotyczące ładowania dostosowane do potrzeb biznesu
Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 68 kWh, E Transit oferuje zasięg jazdy do 317 km (szacowany w łączonym cyklu WLTP 1). To wystarczająco duży zasięg, aby sprostać codziennym potrzebom, wsparty sporą dodatkową pojemnością akumulatora, by uwzględnić zmiany w obciążeniu pojazdu i w warunkach pogodowych.
Sprawia to, że E Transit jest idealnym rozwiązaniem w środowisku miejskim, przy stałych trasach przejazdu i punktach dostaw w obrębie wyznaczonych stref bezemisyjnej jazdy, bez konieczności ponoszenia przez właścicieli flot kosztów niepotrzebnej im nadmiernej pojemność akumulatora.
Tryby jazdy E Transita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli E Transit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.
Pojazd posiada również funkcję zaplanowanego wstępnego klimatyzowania (Scheduled Pre-Conditioning), umożliwiającą zaprogramowanie systemu klimatyzacji w taki sposób, aby dostosować temperaturę w kabinie do warunków komfortu termicznego, gdy pojazd jest jeszcze podłączony do ładowarki akumulatora, zapewniając w ten sposób maksymalny zasięg jazdy.
E Transit nie tylko pozwala firmom prowadzić bardziej zrównoważoną środowiskowo działalność, ale też oferuje wyraźne korzyści biznesowe. E Transit może obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o około 40 procent w porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spalinowe, a to dzięki niższym kosztom obsługi.2
W Europie klienci będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu, która będzie łączona z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na akumulator i komponenty elektryczne wysokiego napięcia przy ograniczeniu przebiegu do 160 000 tysięcy kilometrów.3
– Jasna misja zapewnienia sukcesu firmom naszych klientów przyczyniła się do tego, że Ford stał się wiodącą marką pojazdów użytkowych w Europie – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny ds. pojazdów użytkowych w Ford of Europe. – Dzięki elektryfikacji napędów klienci otrzymują nowe sposoby efektywniejszego zarządzania działalnością i flotami. Wraz z E Transitem klienci kupują 55-letnie doświadczenie w tworzeniu kolejnych generacji Transita, dostęp do sieci dilerów i firm zabudowujących nadwozia, a także ekosystem narzędzi cyfrowych, które pomogą w przełożeniu potencjału elektryfikacji na biznesową rzeczywistość, ponadto otrzymują wszystkie inne korzyści, płynące z transportu bezemisyjnego.
Ford zaoferuje również różnorodne, dostosowane do potrzeb floty i kierowców rozwiązania, upraszczające ładowanie pojazdu, zarówno w domu, w miejscu pracy, jak i w trasie. E Transit oferuje zarówno możliwość ładowania prądem zmiennym, jak i prądem stałym. Ładowarka pokładowa E Transita o mocy 11,3 kW jest w stanie dostarczyć 100% energii w czasie do 8,2 godziny.4 Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego mocy do 115 kW, akumulator E Transita można doładować od 15 do 80 procent w około 34 minuty.4
Więcej mocy i łączności w ruchu
E Transit może być wyposażony w opcjonalny system Pro Power Onboard, który umożliwi europejskim klientom przekształcenie pojazdu w mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy w czasie podróży. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.
Standardowy modem FordPass Connect5 zapewnia bezproblemową łączność, aby pomóc klientom pojazdów użytkowych w zarządzaniu flotą i optymalizowaniu jej wydajności, z szeregiem dedykowanych usług dla pojazdów elektrycznych dostępnych poprzez rozwiązanie Ford Telematics dla flot samochodowych.
E Transit dysponuje również systemem komunikacji i rozrywki SYNC 4 6 dla pojazdów użytkowych, wyposażonym w standardowy, łatwy w obsłudze 12-calowy ekran dotykowy, a także ulepszony system rozpoznawania głosu i dostęp do nawigacji w chmurze. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom SYNC (over-the air), oprogramowanie E Transita i system SYNC będą korzystać z najnowszych funkcji w ich najnowszych wersjach.
Na drogach przy włączonej nawigacji operatorzy flot mogą korzystać z zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, w tym z rozpoznawania znaków drogowych 7 i inteligentnego kontrolowania prędkości 7 , które wspólnie identyfikują obowiązujące ograniczenia prędkości i pozwalają zarządcom flot na ustalanie dopuszczalnej prędkości ich pojazdów.
Dodatkowo E Transit posiada szereg dostępnych rozwiązań, które mają na celu pomóc klientom flotowym w ograniczeniu roszczeń z tytułu ubezpieczenia od wypadków, spowodowanych przez ich kierowców. Należą do nich system ostrzegania przed kolizją, 7 system informacji o obiektach w martwym polu lusterek wstecznych7 system ostrzegania i wspomagania przy zmianie pasa ruchu7 oraz 360-stopniowa kamera z asystentem hamowania przy cofaniu. 7 Wraz z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym, 7 funkcje te mogą pomóc w utrzymaniu wysokich standardów bezpieczeństwa floty i w zmniejszaniu ryzyka wypadków.
Dostarczany z możliwościami, które kochają użytkownicy Transitów
Akumulator E Transita, zaprojektowany z bezkompromisowym naciskiem na pojemność przestrzeni ładunkowej, znajduje się pod podłogą, nie ograniczając 15.1 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej8 – dokładnie jak w Transicie z silnikiem wysokoprężnym z napędem na tylne koła.
Inżynierowie Forda przeprojektowali układ napędowy i tylne zawieszenie E Transita, optymalizując przestrzeń ładunkową i tworząc wytrzymały układ tylnego zawieszenia ze skośnymi wahaczami wleczonymi, który umożliwia lepszą precyzję kierowania i pewniejsze prowadzenie, a także lepszy kontakt kół z nawierzchnią, zarówno w czasie jazdy z pełnym obciążeniem, jak i bez niego.
E Transit w wersji europejskiej osiąga ładowność do 1 758 kg dla furgonu i do 2 090 kg dla podwozi z kabiną.8 Silnik elektryczny ma moc maksymalną 198 kW (269 KM) i maksymalny moment obrotowy 430 Nm, co czyni go najpotężniejszym silnikiem dostępnym w jakimkolwiek w pełni elektrycznym samochodzie dostawczym sprzedawanym w Europie. Układ napędu na tylne koła zapewnia doskonałą trakcję przy dużym obciążeniu pojazdu.
W Europie Ford będzie oferował szeroki wybór 25 konfiguracji E Transita, z furgonem, furgonem z podwójną kabiną i z kabiną na niezabudowanym podwoziu, a do tego wiele opcji długości i wysokości dachu oraz szereg opcji masy całkowitej pojazdu, do 4,25 tony włącznie, aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów.
Proszę, kliknij tutaj po więcej informacji
1 Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia energii zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży. Deklarowany zasięg jazdy i czas ładowania oparte są o symulacje komputerowe wykonane przez producenta oraz o szacunki zasięgu w warunkach procedury testowej. Rzeczywisty zasięg może różnić się od deklarowanego w zależności od warunków zewnętrznych, stylu jazdy, stanu technicznego pojazdu i wieku akumulatora litowo-jonowego.
Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Pojazdy dopuszczone do ruchu jako lekkie pojazdy dostawcze, które uzyskały homologację zgodną ze procedurą WLTP (Światową Zharmonizowaną Procedurą Testowania Pojazdów Lekkich), będą opatrzone informacjami na temat zużycia paliwa/energii i emisji CO2 według obu cykli: NEDC (Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy) i WLTP. WLTP w pełni zastąpi NEDC najpóźniej do końca 2020 roku. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. W fazie przechodzenia z procedury NEDC do WLTP, zużycie paliwa i emisja CO2 będą podawane również według wcześniejszej procedury NEDC. Należy pamiętać, że nieuchronnie wystąpią różnice wyników otrzymanych według starej i nowej procedury testowej, zarówno co do zużycia paliwa, jak emisji CO2, ponieważ niektóre elementy testu uległy zmianie. Na przykład ten sam samochód może mieć inne zużycie paliwa i emisję CO2 mierzone według NEDC oraz WLPT.
2 Dotyczy 3 lat eksploatacji lub przebiegu 180 000 tysięcy kilometrów. Porównano planowe i ponadplanowe czynności serwisowe dla furgonu elektrycznego zasilanego z akumulatora z analogicznym furgonem zasilanym olejem napędowym
3 Szczegóły dotyczące warunków gwarancji można uzyskać w salonach dealerskich Forda.
4 Szybkość (prąd) ładowania spada, gdy stopień naładowania akumulatora zbliża się do 100. Wyniki uzyskiwane przez użytkowników mogą różnić się od podanych wielkości zależnie od czasu ładowania prądem szczytowym i stopnia naładowania akumulatora.
5 Systemy mogą wymagać aktywacji.
6 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany oraz podczas korzystania z urządzeń mobilnych. W miarę możliwości korzystaj z systemów sterowania głosem. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie systemy są kompatybilne ze wszystkimi telefonami
7 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Nie wszystkie funkcje są dostępne dla wersji podwozia z kabiną.
8 Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.