Ford Ranger PHEV
Najważniejsze komunikaty:
-
Ranger Plug-In Hybrid to hybryda najlepiej sprzedającego się w Europie pick-upa, która oferuje pełną funkcjonalność modelu Ranger – możliwość holowania, ładowność i możliwość jazdy terenowej, a także ulepszony system Pro Power Onboard do pracy i zabawy poza siecią.
-
Zupełnie nowy układ napędowy zapewnia moment obrotowy na poziomie 690 Nm – najwięcej ze wszystkich produkowanych seryjnie modeli Ranger – a także moc 279 KM, przewidywany zasięg na energii elektrycznej ponad 45 km i pełne ładowanie w czasie krótszym niż cztery godziny
-
Limitowana edycja premierowa modelu Stormtrak debiutuje na całym świecie, wyróżniając się ekskluzywnym stylem, najwyższej klasy standardowym wyposażeniem i wyjątkowymi wykończeniami.
-
Zupełnie nowy model będzie produkowany w Silverton w Republice Południowej Afryki, obok innych wersji modelu Ranger przeznaczonych na Europę. Pierwsze dostawy do klientów spodziewane są wiosną 2025 r.
Co zostało ogłoszone?
Ford wprowadza technologię hybrydową typu plug-in do segmentu pickupów średniej wielkości dzięki swojemu pierwszemu w historii modelowi Ranger PHEV, a światowy debiut w Hanowerze będzie prezentacją limitowanej edycji Stormtrak
Jakie są ramy czasowe? Na których rynkach Ranger PHEV pojawi się jako pierwszy?
Rozpoczęcie produkcji planowane jest na 2025 rok, a pierwsze dostawy do klientów odbędą się wiosną. Ranger PHEV będzie najpierw dostępny dla klientów w Europie, Australii, Nowej Zelandii, a później na kolejnych rynkach.
Gdzie będzie produkowany Ranger PHEV?
Ranger PHEV będzie produkowany w naszej fabryce Silverton w Republice Południowej Afryki.
Dlaczego wprowadzacie na rynek model Ranger PHEV, a nie BEV?
Ranger PHEV reprezentuje to, co najlepsze z obu światów, łącząc zdolność do jazdy bezemisyjnej, zachowując jednocześnie wszystkie podstawowe możliwości holowania, jazdy terenowej i ładowności modelu Ranger nowej generacji, których nasi klienci twierdzą, że potrzebują zarówno do pracy, jak i zabawy. Chcemy oferować klientom "moc wyboru" podczas przechodzenia na pojazdy elektryczne.
Kiedy klienci w Europie będą mogli zamawiać model Ranger PHEV?
Zamówienia na model Ranger PHEV można już składać w Niemczech. Rozpoczęcie przyjmowania zamówień na model Ranger PHEV na innych rynkach europejskich planowane jest na listopad. Wtedy też potwierdzimy ceny dla tych rynków.
Jaki jest układ napędowy modelu Ranger PHEV?
Ranger PHEV łączy 2,3-litrowy silnik benzynowy Ford EcoBoost z elektrycznym układem napędowym. Silnik elektryczny o mocy 75 kW jest zintegrowany z modularną skrzynią biegów hybrydową i zapewnia dodatkowy moment obrotowy, który zwiększa wydajność holowania, przewożenia ładunków i ogólne osiągi pojazdu.Sekcja Nadwozie
Jaki będzie zasięg jazdy wyłącznie na energii elektrycznej i jaka będzie zdolność holownicza modelu Ranger PHEV?
Ranger PHEV zapewni zasięg ponad 45 km na samym napędzie elektrycznym. Dokładny zasięg zostanie potwierdzony wkrótce po zakończeniu ostatecznych testów homologacyjnych. Samochód będzie miał zdolność holowania do 3500 kg w trybach EV Auto, EV Later i EV Charge.
Dlaczego wybraliście silnik Diesla?
Silnik benzynowy Ford EcoBoost o pojemności 2,3 litra w połączeniu z silnikiem elektrycznym i technologią akumulatorów doskonale nadaje się do zapewnienia klientom jazdy bezemisyjnej, gdy tego potrzebują, a ponadto oferuje ważne funkcje jazdy terenowej, holowania i zwiększania ładowności, charakterystyczne dla nowej generacji modelu Ranger.
Jakie opcje Pro Power Onboard są dostępne?
W Europie klienci mogą wybrać Pro Power Onboard jako opcję z wyborem dwóch różnych mocy wyjściowych – 2,3 kW lub 6,9 kW. Pojazd ma trzy gniazda zasilania – dwa w skrzyni ładunkowej i jedno w kabinie. W wersji 6,9 kW z pojedynczego gniazda w skrzyni ładunkowej można pobrać 3,45 kW, a łącznie 6,9 kW z obu gniazd; moc wyjściowa gniazda w kabinie jest ograniczona do 2,3 kW.
Jaka jest ładowność i zdolność holownicza modelu Ranger PHEV?
Modele Ranger PHEV będą miały ładowność do 1 tony i zdolność holowania do 3,5 tony.
Czy akumulator zmniejsza objętość przestrzeni ładunkowej skrzyni pickupa?
Ranger PHEV ma podłogę skrzyni ładunkowej podniesioną o 31 mm, co pozwala na umieszczenie akumulatora wysokonapięciowego, co w minimalnym stopniu ogranicza użyteczną powierzchnię skrzyni ładunkowej.
Jakie wersje modelu Ranger PHEV będą dostępne?
W Europie model PHEV będzie dostępny w wersjach XLT, Wildtrak, a w okresie premiery także w wersji Stormtrak
Czy Ranger PHEV ma większą dopuszczalną masę całkowitą (DMC)?
Dopuszczalna masa całkowita modelu Ranger PHEV wynosi 3500 kg, podczas gdy w przypadku modelu Ranger z silnikiem spalinowym wynosi ona 3350 kg, co odzwierciedla wyższą masę własną pojazdu.
Jaka jest pojemność akumulatora modelu Ranger PHEV?
Ranger PHEV ma akumulator o pojemności użytkowej 11,8 kWh.
Jakie korzyści w zakresie emisji CO2 oferuje Ranger PHEV?
Przy typowym codziennym użytkowaniu i regularnym ładowaniu pojazdu, Ranger PHEV zapewni znaczną redukcję CO2, zapewniając jednocześnie elastyczność dostosowaną do potrzeb klientów. Podamy więcej szczegółów po zakończeniu końcowych testów.
Czy Ranger PHEV będzie miał różne tryby jazdy na napędzie elektrycznym?
Tak. Ranger PHEV będzie wyposażony w 4 tryby jazdy elektrycznej
-
EV Auto – Auto EV to tryb domyślny, który automatycznie uruchamia silnik benzynowy, gdy kierowca zażąda pełnej mocy lub gdy energia akumulatora wysokonapięciowego zostanie wyczerpana. Będzie to dobre rozwiązanie w normalnych warunkach dla wielu kierowców, a także do holowania i przewożenia ładunków. To tryb łączący w sobie najlepsze cechy obu typów napędu.
-
EV Now – EV Now umożliwia jazdę całkowicie elektryczną, bez emisji spalin, na dystansie ponad 45 km, uniemożliwiając uruchomienie silnika bez wyraźnego polecenia kierowcy. Rozwiązanie to sprawdzi się w przypadku porannych, cichych rozruchów lub podczas jazdy w miastach Unii Europejskiej, w których wprowadzono zielone strefy.
-
EV Later – EV Later daje kierowcom możliwość oszczędzania energii akumulatora wysokonapięciowego do wykorzystania później, np. podczas wjazdu do zielonej strefy, na kempingu lub w pracy
-
EV Charge – EV Charge zwiększa ładowanie akumulatora wysokonapięciowego z silnika benzynowego, aby zwiększyć ilość dostępnej energii. Świetny tryb dla kierowców, którzy zapomnieli naładować samochód lub muszą naładować akumulator, aby móc z niego korzystać później w ciągu dnia.
Czy Ranger PHEV ma takie same funkcje terenowe i ADAS jak Ranger?
Ranger z napędem hybrydowym z funkcją ładowania z sieci oferuje również sprawdzony napęd na cztery koła (w tym najnowszy system e-4WD, dwuzakresową skrzynię rozdzielczą i blokadę tylnego mechanizmu różnicowego), możliwość wyboru trybów jazdy oraz zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Dodatkowo dodano funkcję Pro Power Onboard i dźwiękowy sygnalizator dla pieszych, gdy pojazd znajduje się w trybie elektrycznym
Czy Ranger PHEV jest kompatybilny ze zintegrowaną ofertą Ford Pro?
Tak, Ranger PHEV to kolejny przykład naszej gamy połączonych i zelektryfikowanych pojazdów Ford Pro w Europie. Klienci skorzystają z platformy Ford Pro, obejmującej oprogramowanie, ładowanie i rozwiązania serwisowe, które pomogą im uprościć proces przechodzenia na pojazdy elektryczne.
Czy Ranger PHEV będzie oferowany ze specjalnymi rozwiązaniami ładowania Ford Pro, umożliwiającymi ładowanie w domu lub w miejscu pracy?
Ford Pro oferuje szereg rozwiązań do ładowania w domu, w pracy lub w miejscach publicznych, z których mogą korzystać właściciele modelu Ranger PHEV.