Ford Puma Gen-E
Kupuj z FordemSamochody dostawcze

Ford Puma Gen-E

Nowa Puma Gen-E®   to jeden z 3 elektrycznych modeli w portfolio Forda, mających swoje premiery w 2024 roku, na drodze strategii kompletnego przekształcenia gamy samochodów osobowych marki Ford w Europie  w całkowicie elektryczną do roku 2035.Odwiedź stronę Ford Puma Gen-E®  i przejrzyj sekcję pytań i odpowiedzi zawierającą więcej szczegółów na ten temat. Jeśli zarejestrujesz się tutaj, będziemy mogli na bieżąco dostarczać Ci najnowsze informacje na temat naszych produktów. 

Przegląd

Dlaczego warto kupić  samochód elektryczny?

Najważniejsze powody przemawiające za zakupem pojazduelektrycznego:

  • Brak emisji spalin podczas jazdy
  • Oszczędności w trakcie codziennej  eksploatacji dzięki niższym kosztom serwisowania i możliwościwykorzystania niższychtaryf energetycznych*, aby ładować pojazd w domu przy najniższej cenie.

    *Tam, gdzie takie taryfy obowiązują; oszczędności w porównaniu z pojazdem z silnikiem benzynowym/wysokoprężnym. Oszczędności kosztów eksploatacji w porównaniu z modelem Puma z silnikiem benzynowym 
     

Jakie wersje wchodzą w skład oferty nowego, elektrycznego modelu Ford Puma Gen-E?

Oferta:

  • Uproszczona oferta uwzględnia dwie wersje  wyposażenia: Puma oraz Puma Premium..
  • Wyposażenie standardowe wszystkich wersji obejmuje Gigabox, czyli dodatkowy schowek pod podłogą bagażnika, dzięki czemu łączna pojemność przestrzeni bagażowej wraz z przednim bagażnikiem wynosi, aż 566 litrów. Wyposażenie standardowe obejmuje również wbudowany modem 5G, system SYNC 4 z 12-calowym ekranem dotykowym oraz nawigację i wiele więcej.
  • 3 pakiety opcji: 
    Pakiet Winter zawiera:
    - podgrzewaną przednią szybę
    - podgrzewaną kierownicę
    - podgrzewane przednie fotele z regulacją temperatury
    Pakiet Driver Assistance zawiera:
    Blind Spot Assist - system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją wspomagania unikania kolizji z pojazdem w martwym polu widzenia z Cross Traffic Alert (CTA) - funkcja ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. 
    - Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go i Lane Centring - tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymania pojazdu pośrodku pasa ruchu oraz funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy
    - Pre-Collision Assist - działajacy w oparciu o informacje z kamery przedniej i radaru system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi
    - system kamer 360 stopni
    - Reverse Brake Assist - system wspomagający hamowanie podczas cofania
    - czujniki parkowania z przodu i z tyłu
    - Advanced Traffic Sign Recognition - zaawansowany system rozpoznawania znaków drogowych
    - lusterka boczne – sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo (tylko dla wersji Puma)
    Dowiedz się więcej 
     

Pakiet Comfort zawiera
- drzwi bagażnika – zamykane/otwierane elektrycznie i bezdotykowo
- system centralnego zamka z kluczem elektronicznym Ford KeyFree
- lusterka boczne – sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo

Puma Gen-E®Elementy wyposażenia standardowego:
- 12.8” kolorowy, cyfrowy i konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów- 12” kolorowy wyświetlacz dotykowy- system audio z SYNC4 i nawigacją satelitarną- tylny spojler o opływowym kształcie- modem 5G
- przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia- bezprzewodowa ładowarka do smartfonów- kamera cofania - bezkluczykowe uruchamianie pojazdu
- oświetlenie ambientowe wnętrza- klimatyzacja automatyczna
- wycieraczki z czujnikiem deszczu
- lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania
- 17”aluminiowe obręcze kół 
- przesuwny podłokietnik
- przedni bagażnik i Gigabox
Dowiedz się więcej 

Puma Gen-E® w wersji Premium – W porównaniu do standardowej wersji zawiera:
- aluminiowe obręcze kół 18"
- listwy progowe
- system audio B&O- reflektory matrycowe LED
- Ford KeyFree - system centralnego zamka z kluczem elektronicznym - drzwi bagażnika – zamykane/ otwierane elektrycznie i bezdotykowo- elektrycznie składane lusterka
Dowiedz się więcej 

Gdzie będzie produkowana nowa, elektryczna Puma Gen-E?

Nowa, całkowicie elektryczna Puma Gen-E® została zaprojektowana w z myślą o europejskim rynku i klientach.
Produkt jest produkowany w Europie, w naszym zakładzie w Craiova, w Rumunii.  

Ile będzie kosztować nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E ?

Jaką gwarancją będzie objęty akumulator i układ wysokonapięciowy nowego, elektrycznego Forda Puma Gen-E?

Ford oferuje gwarancję na akumulator wysokonapięciowy na okres 8 lat /160 000 km. 

Jakie są interwały przeglądowe dla nowego, elektrycznego Forda Puma Gen-E?

Pojazdelektryczny (EV) wymaga mniej konserwacji, ponieważ ma mniej ruchomych części, na przykład nie trzeba regularnie wymieniać oleju. Oznacza to możliwość niższych kosztów konserwacji niż w przypadku pojazdu z silnikiem spalinowym (ICE). Terminy przeglądów modelu Ford Puma Gen-E® przypadają co 2 lata i nie obowiązuje limit kilometrów. 

Specyfikacja

Jaki jest rozmiar nowej, elektrycznej Pumy Gen-E?

Nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E® to 5-cio osobowy samochód o długości 4,21 m. Samochód zapewnia też imponującą przestrzeń bagażową z dodatkowym Gigaboxem i przestronnym przednim bagażnikiem o łącznej pojemności do 566 litrów.

Czy nowy całkowicie elektryczny Ford Puma Gen-E będzie dostępny w wersji AWD, czy FWD?

Tylko wariant FWD 

Jakie kolory będą dostępne dla nowego, elektrycznego  Forda Puma Gen-E?

Nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E® będzie dostępnyh w następujących kolorach nadwozia:
Frozen White
Agate Black
Solar Silver
Digital Aqua Blue
Electric Yellow
Fantastic Red

Jakie światła ma nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E?

Nowa, elektryczna Puma Gen-E® oferuje klientom atrakcyjny wygląd zewnętrzny i innowacyjne,  funkcjonalne wnętrze.
Zaawansowana technologia oświetleniowa to tylko jeden zwielu aspektów jej designu.:

  • Połączone z kierunkowskazami światła do jazdy dziennej LED zapalające się automatycznie po uruchomieniu pojazdu. 
  • Światła drogowe dostosowują kształt wiązki świetlnej, aby zminimalizowaćoślepianie innych kierowców i maksymalnie oświetlić otoczenie (standard w serii Premium).
  • Oświetlenie powitalne i pożegnalne obejmuje światła LED na klamkach drzwi i lampki wyświetlające logo w lusterkach zewnętrznych.

Czy nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E ma przekładnię mechaniczną, czy automatyczną?

Section BodyPojazd będzie działał podobnie do automatów. Pedał sprzęgła nie jest potrzebny, więc jazda, szczególnie w mieście, jest prostsza.
Jedną z głównych zalet całkowicie elektrycznego napędu jest uproszczona skrzynia biegów. Jest to przekładnia jednobiegowa, zwiększająca wygodę prowadzenia pojazdu i łatwość jego obsługi.

W jakim czasie nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E przyspiesza od 0 do 100 km/h?

Elektryczny Ford Puma Gen-E® zapewnia natychmiastowy moment obrotowy i przyspieszenie od 0 do 100 km/h** w 8,0 s. 

Jaką prędkość osiąga nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E? 

160 km/h w trybie Normalnym i Sportowym.
105 km/h w trybie Eco (z możliwością dezaktywacji ogranicznika prędkości przy pełnym wciśnięciu pedału gazu).

Czym jest Gigabox i Frunk? Jak wygląda  przestrzeń bagażowa w nowym, elektrycznym modelu Ford Puma Gen-E?

Puma Gen-E® jest wyposażona w dodatkowy schowek pod podłogą bagażnika Gigabox i przestronny przedni bagażnik (przestrzeń z przodu pod maską), które wraz z podstawową przestrzenią bagażową z tyłudają łącznie do 566 litrów przestrzeni bagażowej.

Jakie są rozmiary wyświetlacza centralnego w nowym,elektrycznym modelu Ford Puma Gen-E?

Puma Gen-E posiada system SYNC 4 z ekranem dotykowym o przekątnej 12".

Jakie jest maksymalne obciążenie dachu w nowym, elektrycznym modelu Ford Puma Gen-E?

Obciążenie dachu nowego, elektrycznego modelu Puma Gen-E® wynosi 75 kg*. 
*0 kg, jeśli zamontowany jest dach panoramiczny 

Jaką masę może holować nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E?

Zdolność holownicza nowego, elektrycznego Forda Puma Gen-E® wynosi maks. 750 kg 

Czy nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E jest wyposażony w pompę ciepła?

Nie.

Cechy

Jakie są główne cechy wnętrza nowego,  elektrycznego modelu Ford Puma Gen-E?

Wsparcie zapewniają fotele zaprojektowane z myślą o komforcie, wyposażone w ergonomiczne zagłówki i najwyższej jakości, stylowe wykończenia. Stwórz swój własny nastrój – od radosnego po energiczny – dzięki konfigurowalnemu oświetleniu wnętrza*. Dzięki nowejkonsoli środkowej najważniejsze funkcje masz na wyciągnięcie ręki. A do tego regulowany podłokietnik, który gwarantuje najwyższy komfort i 12-calowy ekran dotykowy z Sync 4 oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfonów.

W jakie technologie jest wyposażony nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E?

Nowy, elektryczny model Puma Gen-E® jest wyposażony w następujące kluczowe technologie:

Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,8"
Cyfrowy zestaw wskaźników z wyświetlaczem 12,8 cala wyświetla istotne informacje, takie jak prędkość,  informacje z systemu nawigacji, stan naładowania akumulatora, zużycie energii, czy ostrzeżenia systemów wspomagających kierowcę, dzięki czemu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.Konsola środkowa z przesuwanym podłokietnikiem
Dowiedz się więcej

  • Tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymania pojazdu pośrodku pasa ruchu oraz funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy.Ta funkcja, dostępna w opcjonalnym pakiecie Driver Assistance, zwiększa możliwości podstawowego systemu i pomaga kierowcy utrzymać pas ruchu na autostradzie.
  • Funkcja ta zapewnia również pomoc przy wyprzedzaniu.

W jakie rodzaje technologii Asystenta Kierowcy będzie wyposażony nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E?

Nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E® będzie wyposażony w zestaw zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę. Są to między innymi system Pre-Collision Assist z funkcją hamowania po uderzeniu, asystent utrzymania pasa ruchu, tempomat z inteligentnym ogranicznikiem prędkości, selektor trybu jazdy, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości, czujniki parkowania z tyłu i kamera cofania. 
Opcjonalny pakiet Driver Assistance Pack obejmuje następujące dodatkowe funkcje:
- Blind Spot Assist - system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją wspomagania unikania kolizji z pojazdem w martwym polu widzenia z Cross Traffic Alert (CTA) - funkcja ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. 
- Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go i Lane Centring - tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymania pojazdu pośrodku pasa ruchu oraz funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy
- Pre-Collision Assist - działajacy w oparciu o informacje z kamery przedniej i radaru system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi
- system kamer 360 stopni
- Reverse Brake Assist - system wspomagający hamowanie podczas cofania
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Advanced Traffic Sign Recognition - zaawansowany system rozpoznawania znaków drogowych
- lusterka boczne – sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo (tylko dla wersji Puma)
Dowiedz się więcej

W jakie rodzaje funkcji łączności jest wyposażony nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E?

Po aktywacji modemu i podłączeniu smartfona klienci mogą korzystać z nieprzerwanej łączności w nowej Pumie Gen-E®
Funkcje obejmują:
- Wbudowany modem 5G
- Sync 4 z ekranem dotykowym o przekątnej 12"
- Ładowanie bezprzewodowe 

EV Trip Planner umożliwia dodawanie miejsc docelowych do nadchodzących podróży. Umożliwia również wyświetlenie najszybszej trasy oraz punktów ładowania, które znajdują się w pobliżu planowanej trasy. Ta funkcja może działać w FordPass®* oraz na ekranie pokładowego systemu SYNC®, w sposób niezależny lub zsynchronizowany. 
 

Jaki system nagłośnienia znajduje się w nowym, elektrycznym modelu Ford Puma Gen-E?

Radioodtwarzacz standardowo wyposażony jest w 6 głośników. 
Nagłośnienie B&O™ jest standardemdla wersji PremiumSystem audio B&O jest wyposażony w10 głośników (w tym subwoofer) o mocy 575 W.

Jakie technologie wspomagania jazdy są oferowane w nowym, elektrycznym modelu Ford Puma Gen-E?

Nowy,  elektryczny Ford Puma Gen-E® oferuje najnowsze technologie (2), w tym:

  • elektroniczny hamulec postojowy 
    • Traffic Sign Recognition - system rozpoznawania znaków drogowychWrong Way Alert - funkcja ostrzegania przed jazdą pod prądAdaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go i Lane Centring - tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymania pojazdu pośrodku pasa ruchu oraz funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy.Pre-Collision Assist - system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami oraz funkcją hamulca pokolizyjnegoLane Keeping Aid - system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu.
  • Kamera ułatwiająca parkowanie - z tyłuCzujniki parkowania z tyłu 

Jakie technologie jazdy będą oferowane w pakiecie Driver Assistance w nowym, elektrycznym modelu Ford Puma Gen-E?

Pakiet wspomagania jazdy jest dostępny opcjonalnie zarówno w wersji Puma, jak i Puma Premium i obejmuje:
- Blind Spot Assist - system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją wspomagania unikania kolizji z pojazdem w martwym polu widzenia z Cross Traffic Alert (CTA) - funkcja ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. 
- Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go i Lane Centring - tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymania pojazdu pośrodku pasa ruchu oraz funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy
- Pre-Collision Assist - działajacy w oparciu o informacje z kamery przedniej i radaru system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi
- system kamer 360 stopni
- Reverse Brake Assist - system wspomagający hamowanie podczas cofania
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Advanced Traffic Sign Recognition - zaawansowany system rozpoznawania znaków drogowych
- lusterka boczne – sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie, z kierunkowskazami i lampkami oświetlającymi podłoże z projekcją logo (tylko dla wersji Puma)Ładowanie i zasięg

Jak ładować nowego, elektrycznego  Forda Puma Gen-E?

Ford oferuje wiele korzystnych rozwiązań, niezależnie od sposobu i miejsca ładowania pojazdu. W ofercie Forda znajdują się specjalne produkty i usługi dedykowane do ładowania zarówno w domu, jak i w miejscach publicznych.  

Jakie opcje ładowania baterii z publicznych punktów ładowania są dostępne dla nowego, elektrycznego modelu Ford Puma Gen-E?

Sieć BlueOval™ Charge Network, zintegrowana z aplikacją FordPass i systemem SYNC 4 pojazdu oferuje klientom dostęp do wielu publicznych punktów ładowania w całej Europie, niezależnie od operatora i marki. Uwalnia to klienta od konieczności planowania z wyprzedzeniem lub konieczności rejestrowania się u wielu operatorów sieci ładowania, zapewniając pozytywne wrażenia z jazdy.
Wielu operatorów punktów ładowania (CPO) w całej Europie zapewnia dostęp do ponad 800 000 punktów ładowania AC i DC. Sieć ładowania BlueOval™ Charge Network łączy je w jednym miejscu, zapewniając łatwość i wygodę dostępu i płatności. Wszystkie punkty ładowania i funkcje są dostępne za pośrednictwem aplikacji FordPass, karty RFID BlueOval™, a liczba stacji obsługującychfunkcję Plug & Charge stale rośnie. Sieć ładowania BlueOval™ Charge Network obejmuje także stacje ładowania o dużej mocy obsługiwanych przez IONITY.
Szczególnie istotnym elementem sieci BlueOval™ Charge Network jest IONITY, czołowa sieć ładowania o dużej mocy obecna w 24 krajach europejskich. Jest to spółka joint venture, do której głównych udziałowców należy firma Ford i inni główni producenci pojazdów. Stacje ładowania IONITY są łatwe w obsłudze i oferują klientommożliwość korzystania z wielu punktów ładowania z poziomu jednej aplikacji. IONITY jest szczególnie znane z obsługi stacji ładowania przy autostradach i głównych trasach w Europie. 

Co to jest Plug & Charge?

Plug&Charge –– to innowacyjna funkcja umożliwiająca szybkie rozpoczęcie i zakończenie procesu ładowania. Można jej używać na wybranych stacjach ładowania, a w przyszłości jej funkcjonalność zostanie rozszerzona na inne lokalizacje. Po aktywacji funkcji Plug&Charge w odpowiedniej sekcji FordPass™ wystarczy podłączyć pojazd elektryczny do publicznej stacji ładowania, a ładowanie się rozpocznie. Nie musisz korzystać z aplikacji, karty płatniczej ani karty RFID, aby dokończyć sesję ładowania. 
Plug&Charge oferuje wyjątkowo wygodny sposób ładowania pojazdu elektrycznego w wybranych lokalizacjach. Funkcja oszczędza czas dzięki bezpiecznie zarządzanemu procesowi uwierzytelniania i płatności – BlueOval™ Charge Network.
Ford dokłada wszelkich starań, aby zapewnić Ci wyjątkowe możliwości ładowania w miejscach publicznych. Dealer marki Ford jest w stanie wyjaśnić wszystkie funkcje Plug&Charge i pomoże Ci zarejestrować pojazd w sieci BlueOval™ Charge Network oraz aktywować subskrypcję Plug & Charge.

Czy stacja ładowania Ford Connected Wallbox lub jej odpowiednik będzie umożliwiać ładowanie nowego,elektrycznego modelu Ford Puma Gen-E w domu i jakie są plany firmy Ford dotyczące stacji ładowania Wallbox?

Tak, jeśli już posiadasz ładowarkę Ford Connected Wallbox, Twój nowy, całkowicie elektryczny Ford Puma Gen-E® może z niej korzystać. Jeśli nie masz jeszcze ładowarki domowej, Ford współpracuje z polecanymi instalatorami domowych ładowarek do pojazdów elektrycznych na wybranych rynkach. Oferujemy  wiele ładowarek domowych, aby zapewnić klientom wybór, który najlepiej odpowiada ich potrzebom.
Firma Ford współpracuje z kilkoma dostawcami usług instalacyjnych na rynkach europejskich, aby zapewnić klientom szeroką gamę usług związanych z ładowaniem w domu.  

Firma Ford będzie kierować klientów do tych partnerów, u których będą oni mieli możliwość wyboru spośród szeregu różnych stacji Wallbox, w oparciu o ich indywidualne preferencje.  

Jak mogę zaoszczędzić pieniądze w przypadku ładowania w domu?  

Funkcja dynamicznego ładowania elektrycznego modelu Puma Gen-E®  (zaplanowana na 2025 r.), umożliwia korzystanie ze specjalistycznych taryf dla pojazdów elektrycznych w celu optymalizacji kosztów ładowania w domu. Na wybranych rynkach, Ford zaleca współpracę z partnerami energetycznymi (8), którzy oferują taryfy zoptymalizowane pod kątem większej wydajności i opłacalności dla klienta, dzięki umożliwieniu planowania ładowania w godzinach, w których energia elektryczna jest tańsza. Obecnie dostępne w Wielkiej Brytanii za pośrednictwem Octopus Energy oraz w Niemczech, Holandii i Norwegii za pośrednictwem Tibber Energy. 
*Dynamiczne ładowanie jest usługą dostępną dla pojazdu i będzie oferowane w modelach Ford Mustang Mach-E, całkowicie elektrycznym modelu Ford Explorer, całkowicie elektrycznym modelu Ford Capri, całkowicie elektrycznym Ford Puma Gen-E, a jej funkcjonalność ma zostać rozszerzona na przyszłe elektryczne modele Ford. 

Jaki będzie zasięg nowego, elektrycznego modelu Ford Puma Gen-E?

E-Zasięg nowego Forda Puma Gen-E® może wynosić nawet 376 km*

*Szacunkowy zasięg na podstawie ogólnoświatowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą celom porównawczym i należy je porównywać wyłącznie z innymi pojazdami testowanymi według tych samych procedur technicznych. Rzeczywisty zasięg różni się w zależności od warunków zewnętrznych, takich jak temperatura, styl jazdy, profil trasy, konserwacja pojazdu oraz wiek i stan akumulatora litowo-jonowego. Całkowity zasięg WLTP 376 km odzwierciedla jazdę w cyklu mieszanym, a zasięg WLTP wynoszący 277 km odzwierciedla jazdę po autostradzie – oba testy przeprowadza się w kontrolowanych warunkach, w temperaturze otoczenia wynoszącej 23 stopnie Celsjusza, bez obciążenia elektrycznego i bez włączonej klimatyzacji.

Co wpływa na zasięg nowego, elektrycznego Forda Puma Gen-E?

Zasięg jest zmaksymalizowany dzięki m.in. wydajnym oponom, kompleksowej optymalizacji aerodynamicznej, w tym kół, w pełni zakrytemu podwoziu, specjalnie zaprojektowanym otworom wentylacyjnym.
Na zasięg wpływa wiele elementów zewnętrznych, w szczególności pogoda, temperatura otoczenia, zachowanie kierowcy, profil jazdy, stan pojazdu, wiek oraz stan i temperatura akumulatora litowo-jonowego

Czy masa ładunku i klimat wpływają na zasięg nowego, elektrycznego Forda Puma Gen-E?

Na zasięg każdego pojazdu może wpływać kilka czynników, takich jak szybka jazda, ekstremalnie wysokie lub niskie temperatury, korzystanie z ogrzewania i klimatyzacji, duże obciążenie i wiatr, konserwacja pojazdu, wiek akumulatora i jego kondycja. 

Jaka jest oczekiwana wydajność nowego, elektrycznego FordaPuma Gen-E?

Puma Gen-E® ma zużycie energii elektrycznej wynoszące zaledwie 13,1 kWh na 100 km. (wartość z testu WLTP) 

Co dalej?

Jakie są plany firmy Ford dotyczące całkowicie elektrycznych samochodów osobowych?

Nowy, elektryczny Ford Puma Gen-E® to jeden z modeli w imponujących premier 3 nowych, całkowicie elektrycznych samochodów osobowych w 2024 roku. Razem z Fordem Explorer i Capri  Puma Gen-E®będzie mieć krytyczne znaczenie dla przekształcenia oferty samochodów osobowych firmy Ford w całkowicie elektryczną do roku 2035.

Informacje dodatkowe

Ford Puma Gen-E

Polityka firmy Ford zakłada ciągły rozwój produktów. Zastrzega się prawo do zmiany specyfikacji, kolorów modeli i elementów przedstawionych i opisanych na tej stronie w dowolnym momencie.
Zastrzeżenia: 
*Ładunek i ładowność ograniczone masą i rozkładem ciężaru. Bez podłogi ładunkowej w Puma Gen-E 
***Przy odpowiednim wyposażeniu. Maksymalne holowanie zależy od ładunku, konfiguracji pojazdu, akcesoriów i liczby pasażerów. Podane limity holowania przedstawiają maksymalną zdolność holowania pojazdu przy jego masie całkowitej pozwalającą na ponowne uruchomienie na 12-procentowym nachyleniu na poziomie morza. Wydajność i ekonomiczność wszystkich modeli zostanie zmniejszona, jeśli będą one używane do holowania.

(1) Funkcje wspomagające kierowcę mają charakter uzupełniający i nie zastępują uwagi kierowcy, jego oceny sytuacji ani potrzeby kontrolowania pojazdu. Asystent zmiany pasa ruchu działa w połączeniu z iACC, a utrzymanie pośrodku pasa przy prędkościach powyżej 90 km/h. Do stosowania na drogach dwujezdniowych i autostradach. Część opcjonalnego pakietu Asystenta kierowcy

(2) Funkcje wspomagające kierowcę mają charakter pomocniczy i nie zwalniają kierowcy z obowiązku zachowania uwagi, oceny sytuacji na drodze oraz potrzeby utrzymania kontroli nad pojazdem.

(4) Zalecamy, aby standardowe gniazdko zostało sprawdzone przez wykwalifikowanego elektryka zgodnie z lokalnymi wymaganiami.
(7) Zastrzeżenie: Zalecamy, aby standardowe gniazdko zostało sprawdzone przez wykwalifikowanego elektryka zgodnie z lokalnymi wymaganiami.
(8) Dostawcy energii zatwierdzeni przez firmę Ford wyłącznie dla klientów krajowych. Klienci aktywują funkcję Dynamicznego Ładowania, konfigurując swój pojazd elektryczny w FordPass, upewniając się, że mają umowę energetyczną z uprawnionym dostawcą (np. Tibber & Octopus) i podłączając pojazd elektryczny Ford za pośrednictwem aplikacji partnerskiego dostawcy energii. Po skonfigurowaniu indywidualnych preferencji ładowania dostawca energii będzie mógł zoptymalizować proces ładowania, a klient zawsze będzie miał pełną kontrolę. 

Ford.pl wykorzystuje na tej witrynie pliki cookie i inne technologie w celu usprawnienia korzystania z treści witryny i wyświetlania reklam dostosowanych do potrzeb użytkownika.

Użytkownik może w dowolnym momencie zarządzać plikami cookie na stronie  Zarządzanie ustawieniami plików cookie, może to ograniczyć lub uniemożliwić korzystanie z pewnych funkcji witryny.

Prosimy zapoznać się z Polityką prywatności i plików cookie witryny, aby uzyskać dalsze informacje.