Aktualizacje oprogramowania My Ford — często zadawane pytania
Aktualizacje oprogramowania wprowadzają nowe funkcje i aktualizacje, dzięki czemu zawsze będziesz cieszyć się najlepszą wersją oprogramowania swojego pojazdu. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na często zadawane pytania (FAQ) dotyczące aktualizacji oprogramowania.
Często zadawane pytania dotyczące aktualizacji oprogramowania
Spis treści
Omówienie aktualizacji oprogramowania
Ustawienia aktualizacji oprogramowania
Aktualizacje oprogramowania i Wi-Fi
Rozwiązywanie problemów z aktualizacją oprogramowania
Przegląd aktualizacji oprogramowania
Co to są aktualizacje oprogramowania?
Aktualizacje oprogramowania wprowadzają nowe funkcje i aktualizacje, dzięki czemu zawsze będziesz cieszyć się najlepszą wersją oprogramowania swojego pojazdu.
Kiedy aktualizacje oprogramowania stają się dostępne?
Aktualizacje oprogramowania są udostępniane na bieżąco. Domyślnie Twój pojazd rozpocznie proces aktualizacji, gdy tylko dostępna będzie nowa wersja. Zwróć uwagę na ikony aktualizacji oprogramowania, które pojawiają się na ekranie SYNC®** w pojeździe i zawierają informacje o Twojej aktualizacji.
Czy otrzymam powiadomienie, gdy dostępna będzie aktualizacja oprogramowania?
Tak. Zostaniesz powiadomiony, gdy aktualizacja będzie dostępna i kontynuacja działań będzie wymagała Twojej zgody. Jeśli aktualizacja nie wymaga działania i może nastąpić w tle, otrzymasz powiadomienie po zakończeniu aktualizacji.
Otrzymasz powiadomienie za pośrednictwem systemu SYNC 4, strony pomocy technicznej Ford oraz aplikacji FordPass.
- Jeśli aktualizacje są dostępne, są w toku, aktualizacja przebiegła pomyślnie lub aktualizacja się nie powiodła, na ekranie SYNC 4 w górnym obszarze banera wyświetla się komunikat.
- Będziesz otrzymywać powiadomienia push na urządzenie, którego używasz do uzyskiwania dostępu do aplikacji FordPass®*. FordPass będzie zawierać dodatkowe informacje na temat aktualizacji oprogramowania w Twoim Centrum wiadomości.
- Jeżeli jesteś uprawniony do otrzymywania aktualizacji oprogramowania, ale nie korzystasz z FordPass, będziesz otrzymywać powiadomienia e-mail o aktualizacjach oprogramowania. W wiadomości e-mail możesz wyświetlić zaktualizowane szczegóły, klikając przycisk Powiedz mi więcej.
- Możesz także sprawdzić status aktualizacji w Aktualizacjach systemu w Ustawieniach systemu SYNC.
Co obejmuje moja aktualizacja?
Gdy aktualizacja będzie dostępna, możesz sprawdzić ekran Szczegółów aktualizacji w pojeździe. Aby wyświetlić szczegóły aktualizacji, możesz także otworzyć aplikację FordPass i panel Konta Ford.
Czy mogę prowadzić pojazd podczas trwania aktualizacji?
To zależy. Niektóre aktualizacje wymagają, aby pojazd nie był używany do jazdy przez krótki czas (zaparkowany przy wyłączonym zapłonie). W takim przypadku powiadomimy Cię o tym z wyprzedzeniem, abyś mógł się przygotować. Zobacz sekcję „Czy otrzymam powiadomienie, gdy dostępna będzie aktualizacja oprogramowania?” Często zadawane pytania. Aby mieć pewność, że nie będziesz potrzebować pojazdu w czasie zaplanowanej aktualizacji, najlepiej ustawić harmonogram cykliczny w momencie, gdy wiesz, że nie będziesz potrzebować pojazdu (np. w nocy, w pracy itp.). Inne aktualizacje przebiegają płynnie w tle i nie wymagają harmonogramu.
Ustawienia aktualizacji oprogramowania
Gdzie mogę znaleźć informacje na temat mojej ostatniej pomyślnej aktualizacji oprogramowania?
Informacje te znajdziesz w swoim pojeździe oraz po zalogowaniu się do aplikacji FordPass lub konta Ford.
- Na ekranie SYNC swojego pojazdu przejdź do menu USTAWIENIA i dotknij Aktualizacje systemu, aby dowiedzieć się więcej.
- W aplikacji FordPass otrzymasz powiadomienie na ekranie głównym, na którym możesz wyświetlić szczegóły ostatniej pomyślnej aktualizacji oprogramowania.
Dlaczego muszę zaplanować aktualizację?
Niektóre aktualizacje wymagają, aby Twój pojazd nie nadawał się do jazdy przez krótki czas (zaparkowany przy wyłączonym zapłonie), z jedynie dwuminutowym oknem na anulowanie, jeśli będzie potrzebne. Jeśli ustawisz harmonogram cykliczny, możesz mieć pewność, że tego typu aktualizacje będą pojawiać się, gdy nie będziesz prowadzić pojazdu (np. w nocy, w pracy itp.). Otrzymasz przypomnienie w pojeździe, zanim nastąpi aktualizacja.
Co jeśli zapomnę o harmonogramie aktualizacji?
Otrzymasz przypomnienie w pojeździe do 24 godzin przed planowanym czasem instalacji. Będziesz mieć możliwość zmiany zaplanowanego czasu do dwóch minut przed rozpoczęciem aktualizacji. Przypomnienie zobaczysz także w aplikacji FordPass i na panelu użytkownika Konta Ford.
Czy mogę zmienić ustawienia aktualizacji oprogramowania?
Tak, ale nie jest to zalecane. Po włączeniu funkcji Aktualizacje automatyczne aktualizacja będzie przebiegać bezproblemowo i będziesz otrzymywać najnowsze funkcje i ulepszenia, nie pomijając ani jednego kroku.
Czy mogę anulować aktualizację oprogramowania po jej rozpoczęciu?
Nie, nie można anulować rozpoczętej aktualizacji oprogramowania.
Skąd mam wiedzieć, czy aktualizacja się powiodła?
Otrzymasz powiadomienie w swoim pojeździe, a także w aplikacji FordPass i na panelu Konta Ford. Zobaczysz ikonę „Sukces” na ekranie SYNC swojego pojazdu.
Aktualizacje oprogramowania i Wi-Fi
Czy powinienem połączyć się z Wi-Fi?
Jeśli jest to wymagane do aktualizacji, podłączenie pojazdu do sieci Wi-Fi może pomóc w szybszym pobraniu aktualizacji oprogramowania. Możesz sprawdzić w aplikacji FordPass i na panelu konta Ford, czy do oczekującej aktualizacji wymagana jest sieć Wi-Fi.
Czy mogę połączyć się z publiczną siecią Wi-Fi?
Na tę chwilę nie.
Czy nadal muszę mieć połączenie z Wi-Fi, jeśli mój pojazd ma połączenie komórkowe?
Podczas aktualizacji pojazdu Wi-Fi pomaga zapewnić najszybszy proces pobierania. Niektóre aktualizacje mogą być pobierane do pojazdu wyłącznie przez Wi-Fi, dlatego aby zapewnić płynność działania, pozostaw włączoną sieć Wi-Fi i w miarę możliwości zachowaj łączność z siecią. Jeśli łączność Wi-Fi jest niestabilna, niektóre aktualizacje można pobrać za pośrednictwem połączenia komórkowego. Stan aktualizacji systemu na Twoim Koncie Ford i w aplikacji FordPass poinformuje Cię, czy wymagana jest sieć Wi-Fi.
Co muszę zrobić, aby uzyskać aktualizacje oprogramowania?
Zalecamy ustawienie regularnego harmonogramu i podłączenie pojazdu do często używanej, prywatnej sieci Wi-Fi znajdującej się w zasięgu, aby otrzymywać aktualizacje, gdy tylko będą dostępne.
Rozwiązywanie problemów z aktualizacją oprogramowania
Dlaczego nie otrzymałem aktualizacji oprogramowania?
Może być kilka powodów:
- Twój pojazd może nie obsługiwać aktualizacji oprogramowania. Sprawdź dane w Instrukcji obsługi, aby się upewnić.
- Jeśli wyłączyłeś aktualizacje automatyczne, musisz mieć włączone powiadomienia, aby otrzymywać aktualizacje oprogramowania.
- Musisz podjąć działania, aby przeprowadzić aktualizację. Sprawdź ekran SYNC swojego pojazdu, pulpit nawigacyjny Konta Ford lub aplikację FordPass, aby zobaczyć, czy dostępna jest aktualizacja.
Dlaczego moja aktualizacja została anulowana?
Trzy potencjalne scenariusze mogą anulować aktualizację:
- Aktualizacje automatyczne są włączone, ale harmonogram nie jest ustawiony. Kiedy to nastąpi, zostaniesz o tym powiadomiony na ekranie SYNC swojego pojazdu. Ustawienie harmonogramu spowoduje ponowne uruchomienie aktualizacji.
- Aktualizacje automatyczne są wyłączone, a Powiadomienia są włączone, ale wymagana była jednorazowa zgoda, która nie została udzielona. Jeśli tak się stanie, nie zostaniesz o tym powiadomiony. Włączenie aktualizacji automatycznych spowoduje ponowne uruchomienie aktualizacji. Skontaktuj się z dealerem Forda, jeżeli podejrzewasz, że przegapiłeś aktualizację.
- Aktualizacje automatyczne są włączone, ale czas na dodatkową zgodę upłynął. Kiedy to nastąpi, nie zostaniesz o tym powiadomiony. Ustalenie harmonogramu zapobiegnie powtórzeniu się tego. Jeśli nadal chcesz dokonać aktualizacji, skontaktuj się ze swoim dealerem.
Dlaczego nie otrzymuję w pojeździe powiadomienia o dostępności aktualizacji?
Możliwe są różne przyczyny:
- Automatyczne powiadomienia o aktualizacjach nie są włączone. Zmień ustawienia aktualizacji systemu.
- Aktualizacja może nie być jeszcze dostępna.
- Twój pojazd może nie mieć możliwości aktualizacji oprogramowania.
- Twój pojazd jest poza zasięgiem sieci Wi-Fi lub sieci komórkowej.
Dlaczego moja aktualizacja nie rozpoczęła się w zaplanowanym czasie?
Najprawdopodobniej wymagania dla aktualizacji nie zostały spełnione. Zwykle oznacza to, że pojazd nie był wyłączony lub zaparkowany lub drzwi były otwarte. Jeśli warunki nie zostaną spełnione, otrzymasz powiadomienie w pojeździe.
Dlaczego otrzymałem aktualizację, ale nie zauważyłem żadnych zmian?
Niektóre aktualizacje oprogramowania mogą zawierać drobne poprawki błędów, które mogą nie powodować żadnych zauważalnych zmian w wrażeniach z jazdy.
Czy nadal otrzymam aktualizację, jeśli nie będę mógł połączyć się z Wi-Fi?
Jeśli nie możesz połączyć pojazdu z siecią Wi-Fi, niektóre aktualizacje można pobrać za pośrednictwem sieci komórkowej pojazdu. Jednak Wi-Fi gwarantuje szybsze pobieranie, więc dla zapewnienia płynności procesu pozostaw włączoną sieć Wi-Fi i w miarę możliwości zachowaj łączność z siecią.
Uwaga: Pełne aktualizacje map będą dostępne wyłącznie przez Wi-Fi.
*Aplikację FordPass kompatybilną z wybranymi platformami smartfonów można pobrać bezpłatnie. Mogą obowiązywać opłaty za przesyłanie wiadomości i danych.
**Nie rozpraszaj się podczas jazdy. Korzystaj z systemów sterowanych głosem, gdy tylko jest to możliwe; nie używaj ręcznych urządzeń podczas jazdy. Niektóre funkcje mogą być zablokowane, gdy pojazd jest w ruchu. Nie wszystkie funkcje są kompatybilne ze wszystkimi telefonami.