Jakie są podstawowe wskazówki dotyczące korzystania z funkcji Telefon jako klucz w moim Fordzie?
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia podczas korzystania z funkcji Telefon jako klucz, stworzyliśmy zestaw wskazówek pozwalających zoptymalizować jej działanie. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz szczegóły poniżej.
Uwaga: Ograniczenia mogą się różnić w zależności od marki i modelu telefonu, lokalizacji telefonu w momencie użytkowania oraz barier fizycznych.
Wskazówki dotyczące korzystania z funkcji Telefon jako klucz
- Aby uzyskać jak najszybszą reakcję przy użyciu funkcji Telefon jako klucz, zalecamy pozostawienie otwartej aplikacji FordPass®*. Jeśli jest zamknięta, aplikacja FordPass uruchomi się ponownie, kiedy wykryje Twój pojazd, ale ponowne nawiązanie połączenia chwilę potrwa, co opóźni czas reakcji.
-
Aby móc odryglować drzwi, pojazd musi mieć możliwość wykrycia telefonu jako klucza, a także musi mieć możliwość łatwego znalezienia telefonu we wnętrzu pojazdu w celu jazdy.
Uwaga: Zaleca się, aby będąc w pojeździe, przesunąć telefon w stronę środka wnętrza (np. na podłokietnik).
- Grube lub masywne etui na smartfony mogą zakłócać połączenie Bluetooth. Sygnał może być opóźniony lub w ogóle nie być dostępny, jeśli między telefonem a pojazdem znajdują się duże przedmioty (np. telefon znajduje się w aktówce między teczkami, w torbie wciśnięty między laptop a notatnik lub w tylnej kieszeni spodni blisko oparcia siedzenia).
Czynniki mogące wpływać na działanie funkcji Telefon jako klucz
Następujące działania mogą spowodować brak komunikacji z Twoim urządzeniem i pojazdem:
- Aplikacja FordPass jest zamknięta.
- Funkcja Telefon jako klucz nie jest aktywna ani włączona na co najmniej jednym telefonie.
- Twoje urządzenie nie korzysta z najnowszego systemu operacyjnego i oprogramowania Bluetooth®.
- Twoje urządzenie i/lub pojazd jest poza zasięgiem. Typowy zasięg działania funkcji Telefon jako klucz wynosi 40 m.
- Połączenie Bluetooth nie jest włączone, jest zakłócone lub poza zasięgiem.
- Akumulator pojazdu jest rozładowany.
- Twój telefon znajduje się zbyt blisko metalowych przedmiotów lub innych urządzeń elektronicznych.
- Występują zakłócenia pochodzące od innych urządzeń wykorzystujących częstotliwości radiowe lub istnieją bariery fizyczne.
- Telefon nosisz w torebce lub tylnej kieszeni, gdzie sygnał Bluetooth jest blokowany.
Ważne: Nadajnika klucza nie należy zostawiać w pojeździe. Zdecydowanie zalecamy zabieranie ze sobą kluczyków i urządzenia obsługującego funkcję Telefon jako klucz i ryglowanie wszystkich drzwi zawsze przy wychodzeniu z pojazdu.
Jeśli nadal doświadczasz problemów z działaniem funkcji Telefon jako klucz, skontaktuj się z Konsultantem, korzystając z opcji Konto > Pomoc w aplikacji FordPass.
Dalsze opcje rozwiązywania problemów
Jeśli masz inne problemy, odwiedź folder tematyczny Rozwiązywanie problemów z FordPass, aby uzyskać dodatkowe wsparcie.
*FordPass Aplikacja jest kompatybilna z wybranymi platformami smartfonów i dostępna do pobrania. Mogą obowiązywać opłaty za transfer danych.