PRZEWAGA KONKURENCYJNA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
Przy obecnym rozwoju technologicznym silniki benzynowe i wysokoprężne osiągnęły kres swoich możliwości. Dzięki rozwojowi technologii magazynowania dużych ilości energii elektrycznej w bateriach trakcyjnych rozpoczęła się era pojazdów zelektryfikowanych, które zapoczątkowały proekologiczną erę elektromobilności. Samochody hybrydowe i plug-in hybrid są w ofercie praktycznie wszystkich liczących się marek, a ich udział w sprzedaży nieustannie rośnie. Warto jednak podkreślić, że tego typu napędy to jedynie początek transformacji na rynku motoryzacyjnym, a ich miejsce już dziś sukcesywnie zastępują pojazdy w pełni elektryczne. W kontekście zerowej emisji to właśnie pojazdy typu BEV (Battery Electric Vehicle), dla których wyłącznym źródłem zasilania jest napęd elektryczny są wskazywane docelowo jako pojazdy spełniające wymogi polityki transportowej Unii Europejskiej.
Pojazdy elektryczne będą odgrywać ważną rolę w mobilności w przyszłości ze względu na rosnące ceny paliw. Oprócz czynnika wzrostu kosztów, elektromobilność odznacza się znacznymi korzyściami dla środowiska naturalnego w porównaniu do konwencjonalnych samochodów z silnikiem spalinowym, takimi jak zmniejszenie hałasu i emisji CO2. Elektryki nie generują drgań, a ich silniki pracują bezszelestnie, co zapewnia komfortową i cichą jazdę. Do tego ich niewątpliwą zaletą jest prosta konstrukcja, która znacząco wpływa na zmniejszenie kosztów eksploatacji.
SAMOCHODY HYBRYDOWE I ELEKTRYCZNE FORDA
Ford ma w ofercie wszystkie typy napędów zelektryfikowanych - od tradycyjnej hybrydy, po samochody w pełni elektryczne. Flagowym przedstawicielem elektromobilnej transformacji jest Ford Kuga, dostępny z napędem hybrydowym, jak i ładowanym z gniazdka plug-in hybrid. Na drodze ku elektryfikacji pierwsze szlaki przecierały także takie modele, jak Puma EcoBoost Hybrid, Fiesta i Focus z tym samym, tj. miękkim napędem hybrydowym, a także Ford Explorer z napędem typu plug-in wspomagany 3-litrowym silnikiem benzynowym V6. Nie można zapomnieć także o użytkowym Transicie Custom, którego zamówić można w dwóch wersjach napędowych - EcoBlue Hybrid i Plug-In Hybrid. Gamę samochodów w pełni elektrycznych otwierają ikoniczny Ford Mustang Mach-E, niezawodny „dostawczak” Ford E-Transit i wprowadzony za oceanem, najpopularniejszy pick-up na świecie Ford F-150 – a to dopiero początek elektrycznej ofensywy Forda. Ford przyspiesza proces elektryfikacji samochodów, czego dowodzą miliardowe inwestycje i plany restrukturyzacji procesu produkcyjnego w Europie. Do końca 2024 roku marka planuje wprowadzić na rynek 7 nowych, w pełni elektrycznych pojazdów, a całkowite przejście na produkcję pojazdów wyłącznie z napędem elektrycznym deklaruje już na 2030 rok.